Sistemul școlar prin care am trecut & dragul de a scrie

De ceva vreme cochetez cu ideea de jurnal  și bullet journal. Tot de atâta vreme încerc să mă țin de o rutina de a scrie zilnic câte ceva. Despre ziua mea, păreri care nu merită discutate cu altcineva, convingeri sau întrebări adresate mie la care încerc să găsesc răspuns. Odată cu statul în casă, ziua mea arată la fel în fiecare zi, în jurul meu nu se întâmplă prea multe și de întrebat câte pot să mă-ntreb? Am decis să mă înscriu cu mail-ul la un newsletter a unui băiat de pe yt care îmi trimite zilnic câte o întrebare/subiect de discutat (journal prompts le zic americanii) la care să răspund și eu, așa să continui zilnic. Textul ce urmează e un text mai lung și mai detaliat decât răspunsul meu din jurnal de acum 3 zile la întrebarea What did you study in school? Would you do anything differently now?. 

Așa că uite povestea mea despre școală din ultimii 6 ani scrisă în cele ce urmează.

Eu am început liceul într-o parte și l-am terminat în alta. Mare prostie. O să-mi pară rău mereu. Am început clasa a 9-a într-o clasă de mate-info, info intensiv, la liceul tehnologic din oraș unde am învățat toată informatica pe care o puteam învăța în liceu din cauză c-o iubeam pe diriga de atunci, care îmi era si profă de info. Sărut mâna! Credeam că-mi place și matematica încă de prin generală, dar făceam matematică cu directorul liceului pe atunci. Adică o făceam și în general nu prea. Așa că m-am cam lăsat. Limbile străine nu-mi erau dragi. Literatura română și obligațiile de a citi mizeriile alea nu mă încântau deloc. 

Perioada asta de un an a fost faină per total, dar din cauză că liceul ăsta a fost al doilea pe lista mea la sfărșit de școală generala, din cauză că celălalt liceu era “mai prestigios”, cu zeci de ghilimele și din cauză că gagică-mea de atunci era la celălalt liceu (mare prost am fost), m-am mutat la colegiul național din oraș. Ăsta era și prima mea opțiune în a 8-a. Mare prost. 

Aici am nimerit într-o clasă de mate-info fără intensiv, pentru că dincolo nu îmi prea dădusem interesul să am medie mare. La informatică am luat pauza următorii 3 ani. Știam tot ce trebuia să știu, iar profesorul n-a tras de mine să aprofundez sau să mă duc mai departe (m-ar fi ajutat asta pe viitor). Dacă nu eram atent, trebuia să-mi pună întrebarea că știam să răspund la ea suficient de bine. Cu sau fără pauză de 3 ani, am dat bacul tot din info și cumva am luat notă mare. 

La matematică am lăsat-o încet la clasă. Oricum profesorul era unu de ăla care nu te trecea dacă făceai ore în particular cu el. De aia am luat 2 în teză în a 12-a când mă pregăteam, cu prof. universitar, de admitere la UTCN. Admitere din matematică, vreau să spun. 

La română am început eu să prind drag de scris. Nu pentru că începuse să-mi placă în vreun fel. Ca să fie clar. Eu eram convins că profesoara asta era nebună. Avea ieșiri agresive după care se calma brusc și râdea mulțumită când ne vedea fețele mirate. Uita ce a zis cu câteva minute înainte, nu știa la ce clasă a venit, etc.. Am prins drag de scris pentru că-n ora ei scriam orice mizerie, doar ca să vadă că scriu în timpul orei. Atunci am început să scriu prima dată un jurnal despre ce și cine-mi plăcea pe atunci, ce uram, prostii și pasiuni. Nu suportam să nu pot interpreta singur textul ăla, chiar dacă era un text pe care și mama îl studiase în liceu. Nu am primit nici măcar o dată sarcina de ne-a da cu părerea despre un subiect oarecare. Sau dacă am primit astfel de sarcină, părerea trebuia să fie aceeași pentru toată lumea (exact așa era și la bac). 

Limba engleză o uram din cauza dirigă-mii, care era o scârbă care le favoriza pe fete (majoritatea pi*de figurante pe care nu le-am înghițit niciodată. nici ele pe mine. hehe) oricare ar fi fost contextul.

Așa au trecut 3 ani. În care am vrut să mă întorc la liceul inițial dar am fost mare prost și n-am făcut-o.

Acum sunt student la UTCN la autovehicule rutiere, în al doilea an, dacă nu știe cineva din cei care veți citi asta. Nu știu dacă e locul meu aici, așa cum nu știu unde altundeva m-aș vedea.

Treaba cu scrisul, că e pomenit în titulu, e că îmi place să scriu. Și toată experienta din liceu m-a adus la punctul în care să-mi placă.

Cât despre partea cu Would you do anything differently now? din întrebare de la început treaba e simplă. Dacă aș fi în liceu încă o dată aș face te toate câte le-aș putea face în liceu, să descopăr mai repede ce îmi place să fac. Sau să descopăr cu adevărat ce-mi place să fac. Orice materie, orice activitate extra-școlară, orice bere cu băieții, orice cafea cu vreo gagică.

Și mi-aș fi lăsat părul lung mai repede :D!

Cam atât.