Tuturor ne plac mașinile

Am întâlnit tot felul de persoane cărora le plac mașinile, unii iubeau o marcă, alții subiectul, alții erau pasionați pe o anumită nișă (ex.: tuning, drift, electrice, etc.) de subiectul ăsta. Ideea articolului ăsta a pornit de la un seminar de engleză printre puținele la care am participat la facultate. Se vorbea despre mașini in general si cum ele reprezintă pentru unii oameni ba un statut social, ba o pasiune, ba o unealtă care te ajută sa-ți faci treaba pe ici si colo.

Am fost intrebați (de profesor [context]) ce reprezintă pentru fiecare dintre noi. Unii au zis că dacă nu are dotarile X și Y și Z și tot așa, atunci pentru ei nu-i bună, alții că tre să fie puternică, alții că tre să fie nu știu ce marcă. Eu.. Eu am zis că-mi place să fie utila, funcțională și că nu-i o pasiune sau un statut social, doar pentru că mă plictisisem de discuția avuta cu ceilalți. Când au auzit ceilalți asta, am simțit zâmbete si am auzit intuit comentarii (dacă asta-i posibil) de genul „Ce cauți la o facultate de autovehicule rutiere atunci?”.
Răspunsu-i simplu. Rutiere înseamnă că-s pe stradă, că nu tre să fii teribilist și/sau idiot. Și de menționat că NU CONTEST în nici un fel vreo părere a vreunui coleg de-al meu, fiecare cum ii place.

Deci de ce scriu despre mașini acum dacă totuși nu-s pasionat de ele?

Îmi plac mașinile și sunt puțin dezamăgit că nu o să am ocazia să conduc zilnic mașina visurilor pentru că poluează, dar sunt de acord că trebuie să nu mai poluăm.

Așadar, dacă e să vorbim despre ce mașină as vrea eu, sunt două lucruri de a privi subiectul.

Mașina de toate zilele.
Dacă iau in calcul că nu am copii, că nu mă deplasez pe distanțe mari și că nu merg tare, vreau ca mașina mea să fie ceva mic (clasa compactă), cu motor pe benzină sau electric, nu puternic, dar suficient cât să depășesc în siguranță. Nu m-am gândit neapărat la un model anume dar am in cap cate ceva: Honda Civic, Toyota Auris, Subaru Impreza, Volvo V40, etc. (astea daca nu vorbim despre I3, Model 3, Honda e, etc.)

Mașina de dat de-a latu.
Evident că-mi place să merg și tare, dar sunt de părere că ar trebui să se facă in mediu organizat (chiar dacă și eu am fost imbecil pe drum public), de genul circuit, dar fie. Cum toți avem o mașină, cu mulți cai-putere la bord, la care visăm, am și eu una in cap. Subaru WRX STI. Are vro 300 de capi-putere din 2.5 benzina 4-plat (boxer) cu o turbină, cu un sistem de tracțiune integrală de invidiat. Scot din el tot, de la fețe de uși, la scaune și plafon, rămân doar cu volan, bord și pedale.

Sunt genul de om care crede ca nu poți trăi cu mașina de dat de-a latu fără o altă mașina cu care să iți faci treaba, adică una de zi cu zi.